TRÆNINGSPLADSEN

Det meste af træningen foregår på en dejlig, stor græsplæne bag ved Enslev gl. Skole. på adressen Sognevej 15, Enslev, 8983 Gjerlev J. Plænen kan desværre ikke oplyses, så vi træner kun, så længe der er lyst.

Sportræning foregår ved vores træner privat eller ved forskellige landmænd, hvor vi har fået lov til at bruge arealet.

Ved træningsbanen i Enslev kan du parkere lige udenfor, og der er også lavet en lille p-plads nede ved den indgang, der ligger tættest på skolen.

HUSK AT MELDE AFBUD

For at få et godt udbytte af træningen bør du komme hver gang. Bliver du forhindret skal du melde afbud. Ring eller send en sms til Anette på tlf. 20224016 eller Birgitte på tlf. 40513409.

LUFT HUNDEN

Hunden skal luftes inden træningen. Hvis uheldet er ude, så brug høm-høm poserne. Der er poser i klubhuset, hvis du har glemt.

KOM I GOD TID

Kom ikke i sidste øjeblik – vi starter til tiden. Din hund vil være glad for at sniffe lidt rundt på stedet ca. 10 minutter inden start. Gå dog først om til selve træningsbanen 5 min. før tid af hensyn til holdet før dit eget.

PRAKTISK TØJ

Kom i praktisk tøj og fodtøj tilpasset efter vejret. Som udgangspunkt træner vi udendørs året rundt.

BENYT AFBINDINGER

Skal du ”af med hunden”, findes der afbindninger langs banen og hundebure bag klubhuset. Du kan også sætte hunden i bilen. Benyttes afbindningerne, skal du være opmærksom på, at hunden ikke kan nå andre hunde.

GÅ IKKE HEN TIL HUNDEN

Gå aldrig hen til en hund, der er bundet af.

IKKE HILSE I SNOR

På træningspladsen må hunde aldrig hilse i snor.

TRÆNINGSREDSKABER

Træningsredskaber er til hunde og IKKE til børn. Redskaberne må KUN benyttes efter kyndig vejledning af en instruktør.

LØSE HUNDE

Alle hunde skal føres i line på træningspladsen, medmindre instruktøren giver anden besked. Dette gælder både før, under og efter lektionerne. Løse hunde på pladsen er kun tilladt efter instruktørens godkendelse.

Et billede, der indeholder clipart

Automatisk genereret beskrivelseAFSTRAFFELSE FORBUDT

Fysisk afstraffelse af hunden er ikke tilladt og er bortvisningsgrund.

HUNDE I LØBETID

Når din tæve kommer i løbetid, skal du aftale med din instruktør, om den må møde op.

CIGARETSKODDER & AFFALD

Cigaretskod, høm-høm poser og andet affald skal samles op og smides i skraldespanden.

Et billede, der indeholder tekst

Automatisk genereret beskrivelseINGEN SYGE HUNDE

Kontakt din instruktør, hvis din hund har lopper eller er blevet syg. Hunden skal blive hjemme, indtil den er blevet behandlet, så den ikke risikerer at smitte andre hunde på træningspladsen.

Et billede, der indeholder tekst

Automatisk genereret beskrivelse MEDBRING ALTID FØLGENDE TIL TRÆNING

• Prutteposer (alt samles op – også i det lidt højere græs)
  • Godbidder – RIGTIG mange godbidder! – små, bløde og lækre (ikke for meget knas) – gerne 2 forskellige slags. "Købegodbidder" kan være ok, men der bør primært medbringes noget, der har endnu højere værdi fx pølse i små tern. Husk, din hund bestemmer, hvad den bedste godbid er.
  • Godbidstaske eller tøj med store og lettilgængelige lommer. Godbidder i en plasticpose eller lukket plasticbøtte er fine som reserver, men under træningen har du brug for nemt og hurtigt at kunne snuppe en godbid i lommen.
  • Evt. klikker – jeg anbefaler dog mundtligt markørsignal som fx “mundklik” eller “ja!”.
  • Legetøj
  • Fast halsbånd eller sele (altså ikke kvælerhalsbånd)
  • Dressurline (ca. 2 meter – karabinhage i begge ender) – ikke flexline
  • Vand og skål til hunden